کابل‌ شبکه مناسب دوربین‌های امنیتی
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

یکی از نکاتی که هنگام نصب دوربین‌های مدار بسته با سیم در مکان‌های مورد نظر اعم از منزل یا محل کار اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کند؛ انتخاب کابل شبکه مناسب با دوربین است. در این راستا اولین نکته‌ای که پیش از انتخاب کابل مناسب باید مد نظر داشت انتخاب نوع دوربین مدار بسته است قطعا امروزه طیف گسترده‌ای از انواع دوربین‌ها و کابل‌های شبکه در بازار مصرف وجود دارد. در مقاله پیش‌رو سعی خواهیم کرد نکاتی را تحت عنوان نحوه انتخاب صحیح کابل‌ شبکه در دوربین‌های مدار بسته و امنیتی بررسی کنیم.
دوربین امنیتی آنالوگ
این نوع از دوربین‌ها قادر به ضبط تصاویر و ارسال سیگنال آن از طریق یک کابل کواکسیال به دستگاه ضبط کننده دیجیتال ویدئو یا DVR هستند. این دستگاه قادر است سیگنال‌های آنالوگ ویدئو را به نوع دیجیتال تبدیل نموده سپس با فشرده سازی فایل آن‌ را روی هارد دیسک ذخیره ‌نماید. کابل‌های شبکه برای هر دو مدل دوربین‌های امنیتی IP و هم نوع آنالوگ قابل استفاده هستند. ضمنا کابل‌های سیامی RG-59 هم برای دوربین‌های امنیتی آنالوگ مناسب هستند. با این حال این دو مدل دوربین از جنبه‌های وضوح تصاویر و صوت، ذخیره سازی آن‌ها، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری با هم متفاوت هستند.
دوربین IP
این نوع دوربین از انواع دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال است؛ که قادر است داده‌های کنترلی را دریافت کرده و سپس از طریق یک شبکه IP داده‌های تصویر را ارسال نماید. نصب این دوربین‌های IP از طریق اترنت POE به سهولت قابل انجام است. قابل ذکر است که امروزه دوربین‌های امنیتی IP از نوع 4K از نوع جدیدترین انواع دوربین‌های HD محسوب می‌شوند که وضوح صدا و تصاویر آن‌ها بی نظیر است. این دوربین‌های امنیتی از نوع IP اغلب برای ساختمان‌های جدیدتر با سیم‌کشی کابل CAT5,CAT6 مناسب هستند.
کابل‌ شبکه مناسب دوربین‌های امنیتی
در حال حاضر انواع و اقسام کابل‌های شبکه از مدل‌های معمولی تا حجیم در بازار وجود دارند ولی کابل‌های اترنت حجیم انتخاب خوبی برای نصب دوربین‌های امنیتی در مقیاس بزرگ هستند. بنابراین انتخاب کابل شبکه مناسب با دوربین برای سیستم‌های امنیتی علی رغم ظاهر ساده ممکن است آن‌چنان هم آسان نباشد. امروزه انواع رایج کابل‌های شبکه از مدل‌های کابل شبکه  cat7 در بازار موجود هستند؛ که در ادامه مقاله در مورد دو نمونه از این نوع از کابل‌ها برای آشنایی بیشتر مطالبی آورده می‌شود.

کابل شبکه CAT5E
این مدل کابل جایگزین کابل شبکه CAT5 شده است و سرعت آن نیز حدود 10 برابر کابل CAT5 است. این کابل قادر است تا 1000 مگابیت بر ثانیه از پهنای باند را مدیریت کند. از این‌رو این کابل می‌تواند کابل شبکه مناسب با دوربین در سیستم‌های امنیتی جدید محسوب ‌شود.
مزایای کابل شبکه CAT5E
قابل توضیح است که هر دو کابل توضیح داده شده در فوق برای دوربین‌های امنیتی انتخاب بسیار مناسبی هستند ولی کابل CAT5E برای اکثر دوربین‌های امنیتی IP موجود در بازار می‌تواند پهنای باند بیشتری را فراهم کند. از این‌رو برای اکثر دوربین‌های امنیتی نظارتی گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. می‌توان گفت اکثر قریب به اتفاق دوربین‌های امنیتی از نوع IP در حال حاضر از پهنای باند کمتر از 100 مگابیت در ثانیه استفاده می‌کنند و از این‌رو کابل‌های CAT5E گزینه‌های مناسبی به عنوان کابل شبکه مناسب با دوربین هستند.

کابل شبکه CAT6
کابل شبکه cat6 کم کم جایگزین کابل استاندارد CAT5E شده است و به یک انتخاب معتبر برای بسیاری از نصب‌های مرتبط با شبکه تبدیل شده است. پهنای باند فراهم شده از طریق این کابل‌ها تا 10000 مگابیت برثانیه هم می‌رسد. البته لازم به ذکر است که این مدل کابل پس از 165 فوت؛ مانند CAT5E تنها قادر به پشتیبانی از پهنای باند 1000 مگابیت در ثانیه است.
نحوه انتخاب کابل مناسب
همان‌طور که واضح است دوربین‌های امنیتی هرچه وضوح بیشتری داشته باشند قطعا به پهنای باند بیشتری هم برای دریافت و ارسال دیتا نیاز دارند؛ بر این اساس میزان نیاز دوربین‌های امنیتی به پهنای باند با یکدیگر متفاوت است. با این حال بیشتر دوربین‌های امنیتی از نوع IP حتی با وضوح عالی‌تر هم در حال حاضر از پهنای باند کمتر از 100 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. از این رو با توجه به ظرفیت‌های فنی خود این دوربین‌ها و هزینه‌های جانبی استفاده از کابل‌های CAT5E و CAT6 به جای CAT6A و کابل شبکه cat7 مناسب‌تر است. ضمنا در نظر داشته باشید که کابل شبکه مناسب با دوربین برای کاربری‌های خانگی و تجاری کابل CAT5E است زیرا در این نوع از کابل‌ها نیازی به انتقال بیش از 1000 مگابیت در ثانیه حتی در وضوح‌های کامل 4K نیست؛ ولی برای زیر ساخت‌های شبکه‌های بزرگ CAT6 انتخاب بهتری است زیرا این کابل قادر است چندین مگابیت داده را در ثانیه برای کاربران ارسال نماید.
لینک های مرتبط:
کابل cat7
خرید کابل cat 7
سوکت شبکه cat7
سوکت زدن کابل شبکه cat7

 





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: